El Regne Unit entra en una crisi de carburants per falta de transportistes
La crisi del covid-19 i les noves mesures impulsades pel Brexit són les principals conseqüències
Llargues cues en les gasolineres britàniques i el tancament temporal de diverses estacions de servei BP per dificultats en l’arribada de combustible la seva xarxa d’estacions ha fet saltar totes les alarmes del país. L’Associació de Detallistes de Gasolinera (P.R.A, per les seves sigles en anglès) apunta que s’ha disparat la demanda fins a un 500% respecte la setmana passada.
Malgrat les dades evidents, el secretari de transport del Govern, Grant Shapps, afirma que hi ha “molt de” combustible disponible. “No hi ha escassetat de combustible al país. El més important és que la gent continuï actuant com sempre, i ompli el dipòsit dels seus cotxes quan sol fer-lo, sense pensar millor l’omplo ara, no vagi a ser que ho necessiti per a la setmana vinent o la següent explica.
El motiu principal d’aquesta crisi és l’escassetat de treballadors del sector derivat de la política de traves a l’entrada de mà d’obra europea. En general, el sector del transport i la logística està cobert per personal migrant europeu, però la recent sortida de la comunitat europea del país ha obligat a disminuir el nombre de transportistes.
Segons l’Associació de Transport per Carretera britànica (RHA, en anglès) existeix un dèficit de 100.000 transportistes, per la qual cosa el govern ja treballa en la concessió de fins a 5000 visats de treball temporal a transportistes estrangers per a aconseguir conductors suficients per a portar el combustible, a pesar que les patronals vegin insuficient aquesta quantitat i amb poca solvència a llarg termini.
Per a resoldre el problema al més aviat possible el govern considera la possibilitat de recórrer a l’exèrcit per a suplir una absència de camioners derivada d’aquesta problemàtica.
No Comments